Turbūt nenustebinsiu sakydama, kad išmokyti vaiką pažinti ir suprasti savo bei kitų jausmus yra daug svarbiau nei skirti a ir b arba prisiminti, kad po trijų eina keturi. Kol ruošiu išsamesnį įrašą apie užsiėmimus, kurie padeda suprasti emocijas, noriu pasidalinti vienu nesudėtingu rankdarbiu, kurį kartu su savo beveik trimečiu sūnumi ne taip seniai pagaminome. Idėja iš angliško tinklaraščio "Frugal fun for boys". Ir jau tikrai drąsiai galiu sakyti "kartu", nes Kasparas vis mažiau tokiuose užsiėmimuose lieka stebėtoju ir nori pats ką nors daryti.
Reikės:
- dviejų skirtingo skersmens kartoninių ritinėlių (aš naudojau vieną nuo tualetinio popieriaus, o vieną nuo popierinio rankšluosčio, kurį patrumpinau iki reikiamo ilgio. Taip pat galima naudoti ir vienodus ritinėlius, tiesiog vieną jų reikėtų perkirpti ir susiaurinti);
- nedidelio kartono gabalėlio;
- klijų;
- lipnios juostos;
- žirklių;
- skriestuvo (nebūtina, jei mokat piešti gražius apskritimus);
- piešimo, rašymo priemonių;
- balto popieriaus.
Eiga:
Tas ritinėlis, kuris yra šiek tiek didesnis bus viršuje. Ant jo reikia priklijuoti baltą popieriaus lapą su jūsų nupieštu personažu apskritu tuščiu veidu. Veido vietą reikėtų gražiai iškirpti, kad liktų skylė. Aš stengiausi daryti tokio dydžio ir veido žmogeliuką, kad galėčiau vėliau pritaikyti keturias besikeičiančias veido išraiškas. Tačiau jeigu norite didesnio veido, galima daryti mažiau skirtingų veidukų.
Mažesnį ritinėlį dėsime į vidų. Prie jo apačios reikėtų priklijuoti gabaliuką kartono, už kurio vėliau būtų sukiojama. Ant šio ritinėlio tinkamame aukštyje reikia priklijuoti tokio paties dydžio apvalius veidukus su skirtingomis nupieštomis emocijomis. Man čia lengviausia buvo visa tai daryti skriestuvu. Priklijuotus veidukus dar kartą pritvirtinau plačia permatoma lipnia juosta, kad jie nenusibrūžintų sukiojant ritinėlius.
Pagamintus ritinėlius belieka užmauti vieną ant kito. Aš pasirinkau keturias išraiškas: linksmą, liūdną, išsigandusį ir piktą. Galite piešti ir kitokias emocijas.
Kasparas (beveik 3m.) man padėjo klijuoti, kirpti (pavyzdžiui, nubraižiau daugiau apskritimų, kad galėtume kirpti ir aš, ir jis arba leidžiu jam kirpti tiesias linijas, kurias vėliau, prireikus, galiu pataisyti), spalvino, palaikė lipnią juostą, tepė klijus ir t.t. Vyresni vaikai gali daugiau darbų atlikti patys, o mažiesiems turbūt labiau patiks rezultatas - pats pagamintas žaislas.
Panaudokite šį emocijų žmogeliuką ne tik paprastiems žaidimams, bet ir kalbėdami su vaiku apie jausmus. Paprašykite vaiko įsivaizduoti, kas galėjo nuliūdinti arba pralinksminti žmogeliuką ir ko jis galėjo išsigąsti. Galbūt jį verta susirasti ir tuomet, kai vaikas liūdi arba pyksta ir pasikalbėti, ką reikėtų pakeisti, kad pralinksmėtų. Kasparas sakė, kad mums dar būtinai reikės pagaminti ir tokią pat
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą